Новий номер журналу Фонду “Ткума”
В цьому році в Центральному Українському Фонді історії Голокосту “Ткума” (Дніпропетровськ, видавництво “Пороги”) вийшов третій номер журналу “Проблеми історії Голокосту”.
Відповідальний редактор М.Тяглий. Треба віддати належне журналу рівень якого зростає від номеру до номера. В цьому ми бачимо цілковито наукове поділення на розділи “Дослідження”, де бачимо цікаві роздуми Й.Петровського-Штерна (США) “Мертвые евреи»: заметки о приемлимом прошлом»; розділ “Документальні джерела”, де вміщено цікавий документ-свідчення Ф.Фрідмана, що його коментує Ж.Ковба (Київ); “Рецензії” де представлено добрих авторів І.Альтмана (Москва), Е.Малахову (Київ), К.Фефермана (Єрусалим). Стаття Ш.Редлиха (Беєр-Шева, Ізраїль) “Моральные принципы в повседневной деятельности: митрополит Андрей Шептицкий и евреи в период Холокоста и Второй мировой войны» висвітлює діяльність А.Шептицького в дуже привабливому світлі. Дослідження З.Каспарса та Д.Олехновича (Латвія) “Роль антисемитской карикатуры в пропаганде в оккупированной нацистами Латвии (газета «Tevija», 1941-45 гг.)», цікаво перегукується із дослідженням І.Щупака (Дніпропетровськ) “Нацистська антисемітська пропаганда серед місцевого населення України”. Єдине, із чим би я не погодився, то це із означенням євреїв (що походить від назви статті) як не місцевих мешканців України. Також дуже цікавою є робота О.Романко (Сімферополь) “Русское освободительное движение и “еврейский вопрос” в годы Второй мировой войны», та праця О.Суровцева (Чернівці) “Процес депортації єврейського населення Північної Буковини 1941-1942 років як складова анти єврейської політики румунської окупаційної влади”, хоча в контексті Буковини тих років, важко означити хто був окупантом тієї місцевості – Радянський Союз, чи Румунія.
Треба додати, що статті писані англійською мовою, подано в перекладі М.Тяглого.
Оголошення
Дивитися всіОстанні Новини
-
Відкриття Каменя спотикання на честь Серафіми Козачинської
16 жовтня 2025 року за адресою вул. Івана Мазепи, 14 встановили Камінь спотикання на честь Серафіми Козачинської. Це вже тринадцятий Камінь на мапі Києва.
Дякуємо всім, хто прийшов. Дякуємо за ваші квіти, слова, щиру залученість в справу збереження пам'яті.
[Докладніше] -
XIV науково-освітній семінар ім. Роберта Кувалека "Історія Голокосту в Західній Україні і Східній Польщі"
12-17 жовтня 2025 року у Львові та Любліні відбувся XIV науково-освітній семінар ім. Роберта Кувалека "Історія Голокосту в Західній Україні і Східній Польщі". Зібралась високопрофесійна група викладачок історії, випускниць різних проєктів УЦВІГу. Семінар проводився за фінансової підтримки Конференції з матеріальних вимог євреїв до Німеччини та Польського інституту у Києві.
[Докладніше] -
Відкриття Каменя спотикання на честь Клавдії Винокурової (П’яних).
7 жовтня 2025 року відбулося відкриття Каменя спотикання на честь Клавдії Винокурової (П’яних). Це вже дванадцятий Камінь спотикання, встановлений у міському просторі Києва Попри прохолодну, дощову погоду та повітряну тривогу, на церемонію зібралося чимало людей — тих, хто прийшов вшанувати пам’ять і показати, що минуле продовжує жити поруч із нами.
[Докладніше] -
Дослідження єврейської історико-культурної спадщини України
1 жовтня 2025 року відділ фонду юдаїки Інституту рукопису Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського провів семінар «Дослідження єврейської історико-культурної спадщини України (до 10-річчя Української асоціації юдаїки)».
[Докладніше] -
«Бабин Яр: і тисячі ярів пам’яті по всій Україні» Міжрегіональний круглий стіл
30 вересня 2025 року Державна служба України з етнополітики та свободи совісті провела міжрегіональний круглий стіл «Бабин Яр: і тисячі ярів пам’яті по всій Україні» у форматі телемосту. Захід об’єднав учасників з Одеси, Харкова, Дніпра та Закарпаття, які говорили не лише про трагедію Бабиного Яру, а й про ширший контекст — десятки тисяч місць масових злочинів, розсіяних по всій країні. Дискусія показала: Голокост, геноцид ромів та політичні репресії — це не ізольовані події, а складові єдиного ланцюга насильства, що прокотився українською землею, де кожен регіон зберігає свої «рани пам’яті».
[Докладніше]




