Оголошено результати конкурсу з використання Навчальних матеріалів з проблем дискримінації, антисемітизму та ксенофобії
Близько двох місяців тому, у березні 2012 р., Український центр вивчення історії Голокосту оголосив про проведення конкурсу серед вчителів та школярів, котрі використовують у навчанні комплекти Навчальних матеріалів з проблем дискримінації, антисемітизму та ксенофобії, розроблені в рамках загальноєвропейського проекту ОБСЄ (Офісу демократичних інституцій та прав людини) Українським центром вивчення історії Голокосту та Всеукраїнською асоціацією вчителів історії та суспільних дисциплін «Нова доба».
Метою конкурсу був відбір та презентація розробок уроків, заходів, проектів з використанням згаданих Навчальних матеріалів. Брати участь у проекті міг кожен вчитель зі своїм класом, котрі отримали від Центру комплект Навчальних матеріалів та працювали з ними у школі. Головною ідеєю було зібрати кращі приклади запровадження згаданих Навчальних матеріалів в навчальний процес та поділитися цими розробками з колегами.
Матеріалом для подачі на конкурс могли бути плани-конспекти уроків та/або навчальних чи виховних заходів, фото- та відеоматеріали, учнівські роботи, матеріали проектів, презентації тощо. Головним було розробити і провести даний захід з учнями, а також підготувати матеріал для поширення серед колег-вчителів.
21 травня було підведено підсумки конкурсу: подані роботи було ретельно прорецензовано та відповідно до цього розподілено призові місця. Серед поданих робіт були як уроки історії, так і виховні години, тренінгові заняття, семінари для вчителів та учнів, тренінгові заняття тощо. Іншими словами, до журі конкурсу було подано багато гарних розробок з усієї країни і, на жаль, відмітити призовими місцями всіх було неможливо.
Тим не менш, визначити призові місця було необхідно, і цю непросту задачу журі конкурсу виконало наступним чином:
1 місце у конкурсі – не було присуджено.
2 місце у конкурсі було присуджено п. Колодяжному Сергію Івановичу, вчителю історії Полтавської гімназії № 33, за розробку уроку для 11 класу до теми «Країни Азії та Африки в другій половині ХХ - на початку ХХІ ст.»
3 місць, натомість, було присуджено декілька. Серед призерів п. Ковтун Лариса Олександрівна, вчитель історії, методист, директор Турбівської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2, з розробкою уроку для 10 класу на тему «Тоталітарний та диктаторський режим»; п. Кожем’яка Оксана Леонідівна, учитель історії та права Донецького ліцею № 12, з планом тренінгу з проблем дискримінації, антисемітизму та ксенофобії «Розуміти і поважати інших» для 11 класу; п. Маркусь Наталія Іванівна, котра представила проект для учнів з дослідження історичної пам’яті, а також кілька розробок виховних занять для учнів різного віку.
Згідно з умовами конкурсу, на призерів чекають премії, а на авторів десяти найкращих розробок також подарунковий комплект літератури від Українського центру вивчення історії Голокосту.
Наразі матеріали авторів, відмічених призовими місцями, готуються до публікації. Незабаром з ними можна буде ознайомитися на сайті Українського центру вивчення історії Голокосту, в розділі «Освітня діяльність», підрозділі «Навчальні матеріали з протидії антисемітизму, дискримінації, ксенофобії».
Оголошення
Дивитися всіОстанні Новини
-
Зустріч дослідницьких команд проєкту «Один камінь – одне життя. 80 каменів спотикання для Києва»
13 грудня 2025 року у Києві відбулась перша жива зустріч шкільних дослідницьких команд, які просто зараз займаються вивченням біографій для нових Каменів спотикання. П’ять команд з Києва і одна з Одеси, вчителі історії разом з учнями, працюють кожна над своїм дослідженням.
[Докладніше] -
ГО «Мнемоніка» провела воркшоп, присвячений пам’яті про жертв Голокосту та освітній роботі з нею
У Рівному 5-6 грудня 2025 року відбувся воркшоп, організований ГО «Мнемоніка», що об’єднав освітян з різних куточків України навколо теми пам’яті про жертв Голокосту, локальної історії Сосонок і сучасних педагогічних підходів до викладання складних і чутливих тем у школі.
[Докладніше] -
Навчально-методичний семінар для українських освітян в Меморіалі Яд Вашем (Єрусалим)
23 -29 листопада 2025 року у Меморіалі Яд Вашем відбувся семінар для українських вчителів історії. Після шести років перерви Український центр вивчення історії Голокосту поновив щорічні групи вчителів історії на стажування до Меморіалу Яд Вашем у Єрусалимі. Це один з давніх освітніх проєктів УЦВІГу, з 2006 року, майже двадцять років цьому проєкту.
[Докладніше] -
Освітній проєкт Remembrance in Dialogue для українських педагогів
19 листопада 2025 року у межах проєкту Remebrance in Dialogue, який організовують Інша Освіта та Austausch, було проведено воркшоп для шкільних викладачів історії, присвячений дослідженню й викладанню локальних історій Голокосту. Проєкт присвячений збереженню пам'яті про Голокост під час російської війни проти України.
[Докладніше] -
Між блюзнірством, байдужістю і російською пропагандою. Історія не створення музею Бабиного Яру
Музей історії міста Києва опублікував дослідження відомого українського історика Віталія Нахмановича щодо історії намагань створення Музею у Бабиному Яру, боротьбу за історичну пам'ять про цей злочин і трагедію в історії України часів Другої світової війни, боротьбу, що триває і дотепер.
[Докладніше]




