Касьянов Г. Past continuous: історична політика 1980-х–2000-х. Україна та сусіди. – К.: Laurus, Антропос-Логос-Фільм. – 420 с.
Георгій Володимирович Касьянов, доктор історичних наук, професор, завідувач відділу новітньої історії та політики Інституту історії України Національної академії наук України ставить у своїй праці такі питання: Як і для чого політики використовують історію? Як конструюється те, що називається «історичною пам’яттю»? Хто її «конструктори»? Як історія і колективна пам’ять стають громадянською релігією, знаряддям маніпуляції свідомістю? Як війни пам’яті транслюються у війну реальну?
Ці та інші проблеми розглянуто у книжці в рамках явища, яке має назву «історична політика». Автор подає панораму масштабних зсувів у сфері історичної політики в Україні, на посткомуністичному просторі та в Європі у 1980-ті – 2000-ні роки. Проаналізовано дії головних акторів історичної політики: держави, громадських організацій, міжнародних інститутів, засобів масової інформації, істориків. На прикладі України, внутрішніх «боїв за історію» та конфліктів із найближчими сусідами проаналізовано конфліктогенний потенціал історичної політики.
Оголошення
Дивитися всіОстанні Новини
-
ГО «Мнемоніка» провела воркшоп, присвячений пам’яті про жертв Голокосту та освітній роботі з нею
У Рівному 5-6 грудня 2025 року відбувся воркшоп, організований ГО «Мнемоніка», що об’єднав освітян з різних куточків України навколо теми пам’яті про жертв Голокосту, локальної історії Сосонок і сучасних педагогічних підходів до викладання складних і чутливих тем у школі.
[Докладніше] -
Навчально-методичний семінар для українських освітян в Меморіалі Яд Вашем (Єрусалим)
23 -29 листопада 2025 року у Меморіалі Яд Вашем відбувся семінар для українських вчителів історії. Після шести років перерви Український центр вивчення історії Голокосту поновив щорічні групи вчителів історії на стажування до Меморіалу Яд Вашем у Єрусалимі. Це один з давніх освітніх проєктів УЦВІГу, з 2006 року, майже двадцять років цьому проєкту.
[Докладніше] -
Освітній проєкт Remembrance in Dialogue для українських педагогів
19 листопада 2025 року у межах проєкту Remebrance in Dialogue, який організовують Інша Освіта та Austausch, було проведено воркшоп для шкільних викладачів історії, присвячений дослідженню й викладанню локальних історій Голокосту. Проєкт присвячений збереженню пам'яті про Голокост під час російської війни проти України.
[Докладніше] -
Між блюзнірством, байдужістю і російською пропагандою. Історія не створення музею Бабиного Яру
Музей історії міста Києва опублікував дослідження відомого українського історика Віталія Нахмановича щодо історії намагань створення Музею у Бабиному Яру, боротьбу за історичну пам'ять про цей злочин і трагедію в історії України часів Другої світової війни, боротьбу, що триває і дотепер.
[Докладніше] -
Європейський семінар для інституцій, що підтримують дослідження та викладання історії Голокосту
17- 20 листопада 20205 року в Амстердамі, у Національному Музеї Голокосту відбувся міжнародний семінар для викладачів та дослідників історії Другої світової війни та історії Голокосту. Участь в роботі такого міжнародного семінару взяли науковці та освітяни з 44 країн Європи, а також представники дослідницьких організацій зі США. Організатором семінару виступила міжнародна організація Claims Conference (Конференція з матеріальних вимог євреїв до Німеччини).
[Докладніше]




