Дослідження голодомору
Національна академія наук України, Інститут історії України видали книжку Станіслава Володимировича Кульчицького "Голод 1932-1933 рр. в Україні як геноцид".
С.Кульчицький подає доволі широку інформацію політичних перипетій стосовно визнання Голодомору, як геноциду українського народу. Майже вперше він наголошує на тому, що метою Голодомору було винищення українських громадян різного етнічного походження. Подаючи дискусії з різних конференцій (як на Заході, так само і в
Росії), С.Кульчицький спокійно і науково розглядає різні підходи вчених. Доволі щиро (а це неабияк важко зробити, тим більш в наш час), вчений розповідає про власну роль у висвітленні трагедії. Йому довелося писати про Голодомор в комуністичні часи. С.Кульчицький чесно вказує на вади власних праць, розповідає про дискусії з Д.Мейсоном, подає власні роздуми і висновки. Неможливо погодитися в цілому, з тезами автора, що є природно. Але знов таки підкреслюємо - на наш погляд, вперше, голос покоління (точніше - голос колишніх радянських істориків) до якого відноситься С.Кульчицький став мужнім і відвертим.
Крім того, в контексті нашої проблеми мусимо сказати про повну відсутність у тексті вченого різноманітних натяків, або й відверто антиєврейських, чи антисемітських пасажів, на що до цього часу страждає українська історіографія Голодомору.
Трошки дивним є саме видання книжки, де одну частину надруковано українською мовою, а другу частину того ж самого тексту подано російською. Однак можливо то зроблено для російських вчених - і такій вповні толерантний підхід, до того ж вповні раціональний - мусимо вітати!
Терор голодом, що його вчинив режим СРСР, явно організований терор, явно націлений на Україну в першу чергу, мусить бути засудженим. Засудженим саме українським суспільством, яке нажаль до цього часу не спромоглося створити на державному рівні Музей Голодомору, або широкі дослідження і опитування свідків.
Дякуємо автору за книгу. Сподіваємося на її поширення завдяки державній і приватній підтримці. Наклад в 200 екземплярів, явно є насмішкою…
Оголошення
Дивитися всіОстанні Новини
-
Зустріч дослідницьких команд проєкту «Один камінь – одне життя. 80 каменів спотикання для Києва»
13 грудня 2025 року у Києві відбулась перша жива зустріч шкільних дослідницьких команд, які просто зараз займаються вивченням біографій для нових Каменів спотикання. П’ять команд з Києва і одна з Одеси, вчителі історії разом з учнями, працюють кожна над своїм дослідженням.
[Докладніше] -
ГО «Мнемоніка» провела воркшоп, присвячений пам’яті про жертв Голокосту та освітній роботі з нею
У Рівному 5-6 грудня 2025 року відбувся воркшоп, організований ГО «Мнемоніка», що об’єднав освітян з різних куточків України навколо теми пам’яті про жертв Голокосту, локальної історії Сосонок і сучасних педагогічних підходів до викладання складних і чутливих тем у школі.
[Докладніше] -
Навчально-методичний семінар для українських освітян в Меморіалі Яд Вашем (Єрусалим)
23 -29 листопада 2025 року у Меморіалі Яд Вашем відбувся семінар для українських вчителів історії. Після шести років перерви Український центр вивчення історії Голокосту поновив щорічні групи вчителів історії на стажування до Меморіалу Яд Вашем у Єрусалимі. Це один з давніх освітніх проєктів УЦВІГу, з 2006 року, майже двадцять років цьому проєкту.
[Докладніше] -
Освітній проєкт Remembrance in Dialogue для українських педагогів
19 листопада 2025 року у межах проєкту Remebrance in Dialogue, який організовують Інша Освіта та Austausch, було проведено воркшоп для шкільних викладачів історії, присвячений дослідженню й викладанню локальних історій Голокосту. Проєкт присвячений збереженню пам'яті про Голокост під час російської війни проти України.
[Докладніше] -
Між блюзнірством, байдужістю і російською пропагандою. Історія не створення музею Бабиного Яру
Музей історії міста Києва опублікував дослідження відомого українського історика Віталія Нахмановича щодо історії намагань створення Музею у Бабиному Яру, боротьбу за історичну пам'ять про цей злочин і трагедію в історії України часів Другої світової війни, боротьбу, що триває і дотепер.
[Докладніше]




