Виставка “(Не)Дитячі історії” повернулася в Чернівці
У травні - червні 2024 інтерактивну виставку «(Не)Дитячі історії» знову запросили до себе Чернівці. Цього разу її забажала прийняти в себе Чернівецька гімназія № 17, а ініціаторкою виступила вчителька історії та правознавства Варвара Боднарюк. Учениці та учні 7-9 класів зголосилися бути ведучими виставки й за місяць експонування провели екскурсії для більше як 400 осіб, учениць та учнів своєї школи, інших шкіл міста та навіть мера Чернівців та іноземної делегації з міста Дюссельдорфа (Німеччина) на чолі з мером цього міста.
Далі традиційно кілька відгуків від безпосередніх учасниць та учасників проєкту.
«Мені сподобалося те, що ми вільні і ми можемо доносити свою думку іншим як хочемо, проводити виставку як хочемо; ще сподобалось що ми спокійно можем спілкуватись з відвідувачами і те, що вони також вільно можуть висловити свою думку. Це хороший досвід і приклад боротьби колись та тепер. Я могла акцентувати увагу на багатьох моментах 11 історій, кожен раз мені це давалося зовсім по-різному. Ця виставка навчила мене бути більш відкритою, комунікувати, сприймати себе такою, якою я є.» (Катя, гід)
«Від мене порада майбутнім гідам - перед тим як проводити виставку, проговоріть це у своєму дружньому колективі, допомагайте один одному, адже в кожного з нас є свої межі та бар‘єри, не бійтеся покластися і довіритися іншому, цього навчила мене виставка «(Не)дитячі історії».» (Артем, гід)
«Мені як гіду на виставки «(Не)дитячі історії» сподобалось те, що я … можу сидіти як хочу, говорити про ці історії, як їх я відчуваю і те, що ми проводимо цю виставку для нашим однолітків, які постійно перепитували чому цих історій немає у підручнику, аналізували і порівнювали із сучасними подіями, і часто ми все ж чули, що і зараз існують стереотипи, упередження, пропаганда, мова ворожнечі між підлітками, які є досить вразливі й ці моменти можуть впливати на наше життя. Це є викликом для сьогодення.» (Антон, гід)
«До цього я ніколи відкрито не проявляла своєї позиції стосовно проблематики виставки, я гадала дійсно, що наше суспільство пережило ці події, але ні. Ми маємо вивчати ці уроки історії, історії звичайних простих людей, які демонстрували силу духу, відвагу, терпимість - коли для неї напевно місця не було.» (Соня, гід)
«Досвід та спілкування отриманий дійсно неоціненний. … Зрозуміли ми точно одне, коли ми зустрічали громаду з міста Дюссельдорфа, що і дорослим потрібно та є необхідно чути ці історії з наших вуст. Вони проникались, співчували. Мої батьки, які постійно мужні та десь стримані, відчули страх тих подій, які прожили герої нашої виставки, але це їх надихнуло і мотивує допомагати ще більше боротися за наше майбутнє.» (Саша і Тимур, гіди)
Ми щиро вдячні чернівецьким колегам, гідам виставки, за таку натхненну роботу. А з початком нового навчального року сподіваємося на продовження співпраці з навчальними закладами інших міст. Звертайтеся!
Нагадаємо, що проєкт і виставка «(Не)Дитячі історії» створені Українським центром вивчення історії Голокосту й тривають завдяки міжнародному проєкту «Слідами пам’яті ІІ» єврейської громади Дюссельдорфа.
Оголошення
Дивитися всіОстанні Новини
-
ГО «Мнемоніка» провела воркшоп, присвячений пам’яті про жертв Голокосту та освітній роботі з нею
У Рівному 5-6 грудня 2025 року відбувся воркшоп, організований ГО «Мнемоніка», що об’єднав освітян з різних куточків України навколо теми пам’яті про жертв Голокосту, локальної історії Сосонок і сучасних педагогічних підходів до викладання складних і чутливих тем у школі.
[Докладніше] -
Навчально-методичний семінар для українських освітян в Меморіалі Яд Вашем (Єрусалим)
23 -29 листопада 2025 року у Меморіалі Яд Вашем відбувся семінар для українських вчителів історії. Після шести років перерви Український центр вивчення історії Голокосту поновив щорічні групи вчителів історії на стажування до Меморіалу Яд Вашем у Єрусалимі. Це один з давніх освітніх проєктів УЦВІГу, з 2006 року, майже двадцять років цьому проєкту.
[Докладніше] -
Освітній проєкт Remembrance in Dialogue для українських педагогів
19 листопада 2025 року у межах проєкту Remebrance in Dialogue, який організовують Інша Освіта та Austausch, було проведено воркшоп для шкільних викладачів історії, присвячений дослідженню й викладанню локальних історій Голокосту. Проєкт присвячений збереженню пам'яті про Голокост під час російської війни проти України.
[Докладніше] -
Між блюзнірством, байдужістю і російською пропагандою. Історія не створення музею Бабиного Яру
Музей історії міста Києва опублікував дослідження відомого українського історика Віталія Нахмановича щодо історії намагань створення Музею у Бабиному Яру, боротьбу за історичну пам'ять про цей злочин і трагедію в історії України часів Другої світової війни, боротьбу, що триває і дотепер.
[Докладніше] -
Європейський семінар для інституцій, що підтримують дослідження та викладання історії Голокосту
17- 20 листопада 20205 року в Амстердамі, у Національному Музеї Голокосту відбувся міжнародний семінар для викладачів та дослідників історії Другої світової війни та історії Голокосту. Участь в роботі такого міжнародного семінару взяли науковці та освітяни з 44 країн Європи, а також представники дослідницьких організацій зі США. Організатором семінару виступила міжнародна організація Claims Conference (Конференція з матеріальних вимог євреїв до Німеччини).
[Докладніше]




