Виставка “(Не)Дитячі історії” на Чернігівщині
Протягом кількох тижнів листопада над «(Не)Дитячими історіями» працювали наші колеги Козелецького ліцею №3, Чернігівської області. Попри складні умови для роботи, шестеро гідів – учні та учениця 8, 9 й 10 класів – та їхній вчитель п. Ігор Карась змогли ознайомити з матеріалами виставки більше 300 осіб, учнів 6-11 класів та вчителів місцевих шкіл.
Ми надзвичайно радіємо, що виставка знайшла своїх гідів та відвідувачів у Козельці й дуже вдячні гідам за їхню турботу про відвідувачів та про історії з виставки. Далі – традиційно – кілька уривків з цитат від безпосередніх дійових осіб.
« … Учні 6-х класів виявили надзвичайну зацікавленість до представлених на виставці історій, навіть незважаючи на складність тематики. Вони не просто слухали чи читали експозиційні матеріали, а активно взаємодіяли з ними. Школярі ставили багато запитань, які демонстрували їхній інтерес до деталей та щиру відкритість до обговорення тем толерантності, дискримінації та співпереживання. Наприклад, діти цікавилися, як герої виставки справлялися зі складними обставинами, чому люди допускають нерівність і що можна зробити, щоб змінити ситуацію в майбутньому.
Деякі учні намагалися порівнювати історії з реаліями свого життя, запитуючи: “А чи може таке статися зараз?” або “Чи можу я щось зробити, щоб допомогти?”. Це свідчило про те, що виставка змусила їх не просто задуматися, але й сформулювати власну позицію щодо важливих суспільних тем. (п. Ігор, вчитель історії, місцевий координатор виставки)
«Виставка “(Не)Дитячі історії” справила на мене дуже сильне враження. Як учню, вона допомогла мені краще зрозуміти події, яким вона присвячена. Як гід, я побачив, наскільки важливо розповідати про ці історії, адже вони вчать нас співчуттю, людяності та важливості пам’ятати складні сторінки історії.
Матеріали виставки дуже добре продумані - вони не тільки інформують, але й занурюють відвідувачів у атмосферу подій.» (Андрій, гід)
«Особисто для мене вражаючими були свідчення жертв дискримінації, їхні історії. Дізналась багато чого нового. Я вдячна своєму вчителю, який запропонував мені таку цікаву роботу, яка дозволила мене відчути себе справжньою дорослою та розумною людиною, що доносила до відвідувачів не просто розповіді, а цілі сторінки історії. … Мабуть, нема нічого найважливішого за те, щоб пам’ятати про ці уроки та боротися за рівне та справедливе суспільство і ми повинні пам’ятати про минуле, щоб уникати повторення таких жахливих розповідей і помилок у майбутньому.» (Дар’я, гід)
«Для мене ця екскурсія стала не просто “шкільним завданням”, а справжнім досвідом, який змінив моє ставлення до багатьох речей. Я зрозумів, наскільки важливо бути уважним до інших, чути їхні історії та намагатися допомагати.» (Михайло, гід)
«Я також побачив, що кожна історія, яка була на стендах виставки була написана самим героєм або його знайомими та родичами, а не просто замовчувана - це мені дало зрозуміти, що кожні історію про людей, які переживають дискримінацію потрібно залишати в суспільстві та просувати їх, для того щоб люди могли зрозуміти, що утиски прав та дискримінація досі є в нашому світі, тому нам потрібно позбавлятися їх. Участь у цій виставці стала нагадуванням, що кожна дія, навіть найменша, може вплинути на життя інших людей і зробити його трохи світлішим.» (Денис, гід)
«Цей досвід навчив мене відповідальності і не відкладати все на потім. Я намагався донести до відвідувачів не просто факти, а справжні життєві історії, щоб вони зрозуміли, чому це важливо пам’ятати. Це не просто минуле, це уроки для сьогодення....» (Назар, гід)
«Виставка “(Не)дитячі історії” залишила в моєму серці глибокий слід. Як учасник, я відчув важливість не тільки вивчення історії, але й передачі її наступним поколінням. Ця виставка дала можливість побачити складні життєві події через призму людських історій. …
Я вдячний за цей досвід, бо він навчив мене не тільки бути уважним до минулого, але й допомагати людям розуміти, наскільки важливі рівність, повага і людяність у сучасному світі. Сподіваюся, що мої слова та старання, як гіда, допомогли відвідувачам зрозуміти цінність цих уроків.» (Іван, гід)
Нагадаємо, що проєкт і виставка «(Не)Дитячі історії» створені Українським центром вивчення історії Голокосту й тривають завдяки міжнародному проєкту «Слідами пам’яті ІІ» єврейської громади Дюссельдорфа.
Останні Новини
-
Публічна дискусія: «Голокост і суспільна відповідальність: уроки для сьогодення»
10 грудня 2024 року у виставковому центрі «Жива пам'ять» Національного історико-меморіального заповідника «Бабин Яр» відбулася публічна дискусія «Голокост і суспільна відповідальність: уроки для сьогодення». Під час дискусії історики, політологи, архівісти, культурологи розглянули Голокост не лише як історичну подію, але і як явище, що має актуальні уроки для запобігання будь-яким проявам масових злочинів сьогодні. Особливу увагу було приділено ролі суспільства у протистоянні несправедливості та боротьбі за захист прав людини та відповідальності кожного за майбутнє.
[Докладніше] -
Міжнародна конференція «Європейський науковий дискурс Голокосту: сучасні виміри та перспективи досліджень»
12 листопада 2024 року в Інституті всесвітньої історії НАН України було проведено міжнародну наукову конференцію на тему «Європейський науковий дискурс Голокосту: сучасні виміри та перспективи досліджень» На конференції обговорювалися актуальні проблеми вивчення Голокосту в Україні та світі, теоретичні засади сучасного наукового дискурсу з проблематики Голокосту.
[Докладніше] -
Положення про ХХV Всеукраїнський конкурс учнівських робіт «Історія і уроки Голокосту» ім. І.Б. Медвинського (2024 – 2025 навчальний рік)
Український центр вивчення історії Голокосту за підтримки партнерів повідомляє про проведення у 2024-2025 навчальному році серед учнів середніх загальноосвітніх закладів України щорічного конкурсу дослідницьких і творчих робіт «Історія і уроки Голокосту» ім.І.Б.Медвинського
[Докладніше] -
Відкрита лекція в Житомирському державному університеті ім. І.Франка
29 листопада 2024 року для студентів та викладачів історичного факультету Житомирського державного університету ім. Івана Франка, в рамках університетської програми «Запрошені професори» керівник УЦВІГ Анатолій Подольський виступив з лекцією на тему: «Виклики у вивченні історії Голокосту під час російської війни проти України».
[Докладніше] -
Виставка “(Не)Дитячі історії” на Чернігівщині
Протягом кількох тижнів листопада над «(Не)Дитячими історіями» працювали наші колеги Козелецького ліцею №3, Чернігівської області. Попри складні умови для роботи, шестеро гідів – учні та учениця 8, 9 й 10 класів – та їхній вчитель п. Ігор Карась змогли ознайомити з матеріалами виставки більше 300 осіб, учнів 6-11 класів та вчителів місцевих шкіл.
[Докладніше]