Положення про організацію та проведення X Всеукраїнського конкурсу учнівських творчих робіт "Історія і уроки Голокосту", 2009-2010 навчальний рік
Реалізуючи ідеї, викладені в Декларації Стокгольмського міжнародного форуму з Голокосту, а також Резолюції ООН про встановлення Міжнародного дня пам'яті жертв Голокосту, і вважаючи своїм обов'язком зробити посильний внесок у збереження пам'яті про жертви геноциду, Український центр вивчення історії Голокосту повідомляє про проведення у 2009-2010 навчальному році серед учнів середніх загальноосвітніх закладів України конкурсу дослідницьких і творчих робіт на тему: "Історія і уроки Голокосту". Ми пропонуємо обдарованим і небайдужим до суспільних проблем юнакам і дівчатам, а також їхнім вчителям - науковим керівникам, випробувати свої сили і здібності, взявши участь в конкурсі.
Розділ I. Мета конкурсу
1. Поглиблення знань школярів з історичної проблематики Голокосту - долі єврейського народу на теренах Європи під час Другої світової війни, популяризація вивчення даної теми серед учнівської молоді.
2. Розвиток навичок дослідницької і аналітичної діяльності під час відбору матеріалу і написання роботи з обраної теми.
3. Пошук нових фактів, документів, свідчень про події Голокосту в Україні і за її межами, введення їх у науковий обіг.
4. Відбір за результатами конкурсу обдарованих учнів і сприяння їх участі в міжнародних семінарах і конференціях.
5. Виховання у молоді толерантного поводження, поваги до людей іншої національності, свідомого ставлення до міжетнічних проблем.
Розділ ІІ. Підготовка конкурсу
До участі в конкурсі запрошуються учні 9-11 класів загальноосвітніх і спеціалізованих шкіл, гімназій, ліцеїв, професійно-технічних училищ.
Бажаючі взяти участь в конкурсі подають заявки до Українського центру вивчення історії Голокосту за формою: прізвище, ім'я та по батькові, назва теми, науковий керівник, адреса, контактні телефони. Заявки необхідно подати до 1 грудня 2009 р. Для підготовки конкурсу створюється оргкомітет у складі науковців, викладачів історії вищих навчальних закладів, вчителів шкіл.
Звертаємо увагу: наукові керівники, які своєчасно надішлють заявки на участь в конкурсі, за бажанням будуть запрошені в Київ для участі в дводенному навчально-методичному семінарі щодо надання теоретичної і науково-методичної допомоги з правил написання й оформлення учнями творчих робіт. Семінар планується провести 11-12 грудня 2009 року. Заявки на участь у заході надсилайте до 1 грудня 2009 р.
Форма заявки на участь у грудневому навчально-методичному семінарі:
- П.І.Б.
- Місце роботи, посада.
- Адреса, телефон, електронна пошта.
- Стаж педагогічної діяльності.
- Досвід викладання теми Голокосту (якщо є).
- Тема роботи учня (учнів).
- Яку корисну інформацію Ви сподіваєтесь отримати на семінарі.
Виконані роботи учнів відправляються на адресу Центру до 31 березня 2010 р. (роботи, що надійшли після 31 березня 2010 р., не розглядатимуться). Вони попередньо рецензуються фахівцями з зазначеної проблематик и. Роботи, що не відповідають тематиці та рівню вимог конкурсу, будуть відхилені і не допущені до захисту. Всім, хто пройшов відбір, до 20 квітня 2010 р.буде повідомлено про їхню участь в конкурсі.
Перевіряючи роботи, рецензенти оцінюють їх за десятибальною системою за наступними критеріями:
1. Формулювання теми;
2. Постановка завдання (актуальність, мета, питання для дослідження);
3. Використання джерел (різноманітність, оригінальність);
4. Використання літератури (обсяг, характер);
5. Структура роботи;
6. Викладення матеріалу (послідовність, взаємовиваженість);
7. Аналітична робота;
8. Формулювання висновків (зміст, оригінальність);
9. Наукове оформлення (примітки, список літератури);
10. Художнє оформлення.
Роботи, що в сумі набрали менше 7 (семи) балів, буде відхилено.
Розділ ІІІ. Вимоги до роботи
До участі в конкурсі допускаються роботи, виконані українською або російською мовами. Кожне представлене дослідження повинно складатися з 20-30 аркушів тексту, видрукуваного з одного боку (шрифт № 14). На титульній сторінці вгорі зазначаються організатори конкурсу (Український центр вивчення історії Голокосту, Євроазійський єврейський конгрес), потім іде назва конкурсу, тема, прізвище, ім'я та по батькові автора повністю, назва навчального закладу, адреса, варіант контактного зв'язку, відомості про наукового керівника. Викладу теми передує план у простому або розгорнутому вигляді.
В основній частині викладається фактична канва подій у цілісній, взаємозалежній і послідовній побудові. У цілому різні варіанти обраних тем зводяться до двох основних напрямків: регіональні дослідження і загальна проблематика Голокосту. При виборі регіонального напрямку в основній частині варто відобразити розуміння контексту подій, що відбувалися, і їх повне висвітлення. Особливу увагу варто звернути на специфічні риси, деталі, що властиві тільки даному регіону. Обов'язковою вимогою є наявність чітких посилань на джерела інформації.
Найбільш оригінальною частиною роботи є висновок, саме в ньому квінтесенція дослідження. Висновок повинен базуватися на матеріалі основної частини і носити конкретний характер.
У випадку використання цитат обов'язкові посилання на джерела, які оформляються згідно із загальноприйнятими зразками. Такі ж вимоги висуваються й до списку використаних джерел і літератури. Вітається використання наочних матеріалів (таблиці, графіки, схеми, малюнки, фотографії тощо).
Окрім науково-дослідницьких робіт, організатори також запрошують до участі в конкурсі творчі роботи, які мають художню форму (малюнки, скульптурні і музичні твори тощо).
Розділ ІV. Захист робіт і визначення переможців
Захист робіт відбудеться в
травні 2010 р. Оплата проїзду й проживання учасників конкурсу й учителів проводиться за рахунок організаторів. До захисту кожний здобувач має підготувати стислий (до 5-7 хв) виклад основних ідей роботи. Можливий варіант використання мультимедійних засобів (7-8 хв).
Другим етапом захисту робіт стануть відповіді на запитання опонентів у якості яких виступають присутні учні, вчителі, члени журі, гості конкурсу. Активність учнів - опонентів, рівень їхньої поінформованості, виявлений у запитаннях, враховується під час підбиття підсумків. До початку захисту бажаючим надається можливість ознайомитися зі змістом робіт.
Члени журі звертають увагу на:
а) уміння стисло охарактеризувати роботу;
б) якість відповіді на питання;
в) поінформованість у проблематиці Голокосту в цілому;
г) полемічні здібності;
д) мовні особливості.
Розділ V. Нагородження переможців
Усі учасники конкурсу, які брали участь у захисті робіт, нагороджуються дипломами, літературою за тематикою Голокосту, загальноісторичними виданнями, художніми творами й іншими призами. Також кращим конкурсантам буде надана можливість взяти участь у різних молодіжних конференціях, семінарах і школах з проблематики історії Голокосту.
Український центр вивчення історії Голокосту 01011, Київ-11, вул. Кутузова, 8, кім. 109 Тел./факс: (44) 285-90-30; e-mail:uhcenter@binet.com.ua www.holocaust.kiev.ua |
Останні Новини
-
«День пам'яті Міли Сандберг» у Заліщиках
У Заліщицькій гімназії, що на Тернопільщині провели «День пам'яті Міли Сандберг на її малій батьківщині» - символічну меморіальну подію, пов'язану із осмисленням історичної пам'яті.
Міла Сандберг – Меснер (22. 11. 1923 – 3.11. 2023) дівчина з єврейської родини із Заліщиків. Дев’ятнадцятирічною вона врятувалася у вирі трагічних подій Голокосту. Згодом, вже в заокеанській еміграції - письменниця, авторка книжки спогадів “Light through the darkness”. За її ініціативою у 2011 році в Заліщиках облаштовано місце пам’яті про єврейську спільноту, що зникла в роки нацистської окупації.
[Докладніше] -
Міжнародна конференція «Спотворення та вивчення історії Голокосту: Поточні та нові виклики. Національні заходи»
28-29 жовтня 2024 року у Бухаресті (Румунія) відбулась Міжнародна конференція на тему «Спотворення та вивчення історії Голокосту: поточні та нові виклики. Національні заходи». Організатором конференції виступило Міністерство закордонних справ Румунії за підтримки Діючого голови ОБСЄ та Міжнародного альянсу пам'яті жертв Голокосту (IHRA), у консультації з Бюро з демократичних інститутів і прав людини ОБСЄ (БДІПЛ)
[Докладніше] -
Бюлетень "Уроки Голокосту" № 3 (79), липень-вересень, 2024 р
Шановні колеги! Вийшло друком чергове число інформаційно-педагогічного бюлетеню Українського центру вивчення історії Голокосту "Уроки Голокосту", № 3 (79), липень–вересень, 2024 р.
[Докладніше] -
Минуле допомагає розуміти сьогодення. В УКУ відкрили Центр сучасної історії ім. Миколи Гаєвого
17 жовтня 2024 р. у Львові відбулося урочисте відкриття Центру сучасної історії ім. Миколи Гаєвого, який спільно заснували Український католицький університет та Мюнхенський університет Людвіга-Максиміліана.
[Докладніше] -
Виставковий проєкт «На сторожі Святої Софії»
З 18 вересня 2024 року Музей історії міста Києва запрошує відвідати масштабний мультимедійний виставковий проєкт «На сторожі Святої Софії». Ця унікальна експозиція демонструє сучасну російсько-українську війну як внаслідок багатовікового протистояння двох цивілізацій із їхніми абсолютно протилежними цінностями.
[Докладніше]